מהו תשלום ערבות לשחרור ממעצר?

מהו תשלום ערבות לשחרור ממעצר

בוודאי לא פעם שמעתם את המושג "שחרור בערבות" או "שחרור בערובה על ידי בית המשפט" אם תמיד תהיתם מה זה אומר ומתי רשאי בית המשפט לשחרר עצור ממעצר בערבות, חשוב מאוד שתקראו את המאמר הבא. וחשוב מאוד שתדעו שאיש המקצוע אשר יכול לסייע לכם להשתחרר בערבות הוא לא אחר מאשר עו"ד פלילי מקצועי ומנוסה בתחומו.

שחרור בערבות- במה מדובר

כאשר מדובר על שחרור ממעצר בערבות, מדובר על שחרור על תנאי שהחשוד יתייצב לחקירה או שהנאשם יתייצב לדיון במשפט שלו או בערעור עבור נשיאת העונש שלו, בכל מועד  שהוא יידרש. כמו כן, האדם מתחייב להימנע בעת השחרור הזה משיבוש הליכי החקירה. לצורך מימוש התנאים הללו, בית המשפט יכול להורות על תנאים רלוונטיים לשחרור זה כגון: הפקדה כספית, איסור יציאה מהארץ והפקדת דרכון, איסור כניסה לאזור כלשהו אשר יקבע על ידי בית המשפט, איסור להיפגש עם מישהו אשר יקבע בית המשפט, הימצאות באזור, בישוב או במקום אשר החליט בית המשפט, איסור להמשיך בעיסוק אשר קשור בעבירה ועוד.

באיזה מקרים ישוחרר נאשם בערבות

ישנם שני מסלולים קבילים לשחרור בערבות על ידי בית משפט: במסלול הראשון ניתן לשחרר נאשם שהוגש כנגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים. במקרה מעין זה, בית המשפט יבחן האם ניתן להשיג את מטרת המעצר של הנאשם גם במעצר בית. במסלול השני חשוד או נאשם שהוגש נגדו כתב אישום ללא בקשה למעצר עד תום ההליכים, לגביו בית המשפט יסתפק בערבות בלבד ללא תנאים אחרים. בתי המשפט לט עושים הבחנה בגובה הערבות בין מי שהוגש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר לבין חשוד שלא הוגשה נגדו בקשה למעצר עד תום ההליכים. בית המשפט יקבע את גובה הערבות בהתאם למהות העבירה המיוחסת לנאשם או לחשוד, את העבר הפלילי שלו, את היכולת שלו לספק את הערבות הנדרשת ואת מצבו הכלכלי.

בכדי לשחרר חשוד או נאשם בערבות, חשוב מאוד לבחור בעו"ד פלילי מקצועי ומנוסה בתחום, על מנת שיצליח לממש את המטרה ולשחרר את הנאשם בערבות בסכום שהוא יכול לעמוד בו.

אולי יעניין אותך גם מידע בנושא מחיקת רישום פלילי 

כללי תביעות נזיקין
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
למה מחייבים זוגות לנסות גישור גירושין
גישור גירושין מהווה חלופה לפתרון של סכסוך גירושין מחוץ לכותלי בית המשפט. גם בטרם כנס החוק לסדרי...
קרא עוד »
מאי 18, 2021
איך לבחור עורך דין בעסקת נדל"ן?
אם אתם רוצים לבצע עסקת נדל"ן, אתם כנראה צריכים עורך דין. ישנם עורכי דינים שהעיסוק שלהם הוא רק בנדל"ן...
קרא עוד »
מאי 25, 2021
עורך דין תאונות אופנוע
היום ניתן לשמוע על יותר ויותר אנשים, אשר בוחרים לפנות למשרדו של עורך דין תאונות אופנוע, על מנת ליהנות...
קרא עוד »
ינו 05, 2021