שכר המינימום כיום מול שנים קודמות – האם התקדמנו?

שכר המינימום כיום מול שנים קודמות - האם התקדמנו?

שכר המינימום נקבע בחוק והתעריף שלו מתעדכן אחת לתקופה. על פניו יהיו מי שיאמרו כי השינויים שחלים בתעריף הם לטובת העובד והשכר עולה. יש שיגדילו לומר כי מדובר בעלייה משמעותית שאכן משפרת בצורה ניכרת את מצבם הכלכלי של העובדים בשכר מינימום. אמנם חלו שינויים. אבל האם יש בכך התקדמות?

יוקר המחיה והשכר

ניתן לומר כי המחיה במדינתנו הקטנה נחשבת ליקרה למדי. לא זול לאכול, להתלבש, לחמם ולקרר, לנסוע וכן הלאה. העלויות הללו מושפעות מגורמים שונים. אבל לאזרח מן השורה כל זה לא משנה. הוא רוצה למצוא את עצמו במקום בו יש לו הכנסות הולמות שמכסות את כל ההוצאות והצרכים שהוא צריך וגם רוצה. המציאות בה המחיה יקרה מביאה לכך שגם שכר המינימום חייב להתעדכן ביחס ישיר ליוקר המחיה. בעידן בו קיימת אינפלציה והערך של המטבע המקומי אינו גבוה מאוד, גם השכר חייב להיות מעודכן בהתאם. מוזמנים לבחור את המשרה המתאימה ביותר עבורכם באתר https://www.alljobs.co.il/.

שכר מינימום למען השכבות החלשות

אכן, המגמה הקיימת במדינה היא לדאוג לכך שהשכבות החלשת שעמלות קשה לפרנסתן תשתכרנה ברמה סבירה ביחס להוצאות. כך שההכנסה תכסה את עלויות המחיה. ולכן לא נכון לבחון את גובה ההכנסה או את תלוש המשכורת, נכון להשוות את סך ההכנסות ביחס להוצאות הנדרשות. ככל שהוצאות המחיה בישראל תובעניות יותר כך מוכרח גם שכר המינימום לעלות מעלה משמעותית. מה שאומר שהעדכונים המינוריים שמתרחשים אחת לתקופה לא תמיד מורגשים בכיס. כי אם מחירי המחיה עולים, הדלק מתייקר, מוצרי המזון מתייקרים ברור שגם שכר המינימום מוכרח להתעדכן.

בתקווה לעתיד ורוד יותר

ניתן לומר כי העובדים בשכר מינימום רואים את החיים מהצד הפחות נעים שלהם. הם עובדים קשה ואפילו מאוד, חיים בפשטות ואפילו מאוד. ואולי כתוצאה מכך מפתחים מרירות וחוסר שביעות רצון. מסתבר שאם שכר המינימום יעלה בצורה דרסטית ויישאר גבוה ביחס לעלויות המחיה המעמד הכלכלי של השכבות החלשות יותר יתחזק. ולאלו שאין להם יכולת טכנית לעבוד במשרות משתלמות יותר או כאלו שדורשות השכלה או תארים שאינם – ייטב.

כללי תביעות נזיקין
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
רשלנות רפואית בצבא – איך תתמודדו עם המצב
במסגרת השירות בצה"ל, על הצבא להיות אחראי למצבו הבריאותי של כל חייל. אם נדרש טיפול, יש לעשות זאת.  מה...
קרא עוד »
ספט 25, 2021
מתי להיעזר בעורך דין לקניית דירה?
קניית דירה זה לא עניין של מה בכך. מדובר באחת העסקאות הכי משמעותיות שאנחנו עושים בחיים שלנו כאשר ברוב...
קרא עוד »
מרץ 15, 2023
עורך דין נזיקין ברחובות
רוצים לקבל ייצוג הולם בתיק המשפטי שלכם? פנו אל עורך דין נזיקין ברחובות שיוכל ללוות אתכם משפטית ולעשות...
קרא עוד »
אפר 03, 2021