תופעת האלימות בקרב מטפלים סיעודים בשנים האחרות

תופעת האלימות בקרב מטפלים סיעודים בשנים האחרות

אי אפשר להתעלם מכך כי אחד המקצועות הקשים ביותר זה מקצוע הסיעוד. קודם כל המטפלים הסיעודיים לא זוכים לקבל את התגמול המגיע להם וזה כמובן יוצר מצב בו אוכלוסייה חזקה לא באה לעבוד במקצוע הזה. לא רק זאת אלא שאתם צריכים לזכור כי המטפלים הסיעודיים עובדים משמרות ארוכות במיוחד שבהם הם לא נחים ושבהם אין להם רגע לעצמם וזאת בגלל שהם צריכים כל הזמן לטפל בקשישים ולעזור להם בכל דבר ממה שהם אוכלים ועד המקלחת שלהם. על כן ברור מדוע התפקיד הזה הוא כל כך קשה ומורכב. ובכל זאת על אף העובדה כי התפקיד הזה הוא כל כך קשה אל לנו להסכים עם כך שהמטפלים הסיעודיים ינקטו באלימות ולצערנו אנו מגלים כי התופעה הזה היא כבר לא כל כך נדירה. אין דבר יותר עצוב מאשר לנקוט באלימות כלפי חסר ישע ועל כן יש להעניש ביד קשה מטפל אשר נוקט באלימות כלפי המטופל שלו. יש משפחות שיעדיפו לפנות רק אל בית אבות סיעודי ומקצועי עבור ההורים הקשישים שלהם, ולא יחשבו כלל לפנות אל מטפלים סיעודיים.

כיצד אפשר לטפל בתופעת האלימות?

אז מה אפשר לעשות בכדי לטפל באלימות של מטפלים סיעודיים? אם כן קודם כל יש להגדיל להם את התקנים וליצור מצב שבו יותר מטפלים יעבדו בכל משמרת וכך העומס על המטפל יירד והוא יהיה פחות לחוץ ועל כן גם פחות אלים. לצד זאת כדאי גם לפקח טוב יותר על המטפלים ולא לחשוש להתקין מצלמות אשר יקפחו על המטפלים גם כאשר אין אדם אשר נמצא במקום. כך יהיה אפשר לראות איך המטפלים מתנהגים ויהיה אפשר לטפל בגילוי אלימות בזמן אמת או מיד לאחר שהם קורים וכך להגן על המטופלים.

האם עדיף לשלוח את ההורה לבית אבות או לשלוח אותו למטפל בבית?

כאשר אנחנו מדברים על אלימות אנחנו צריכים לזכור כי יש משמעות גם לשאלה להיכן אנו שולחים את האנשים. על רקע זה אנחנו חייבים לציין כי אין זה משנה אם אנחנו שולחים את ההורה שלנו אל בית אבות נוה שלו או אל מטפל פרטי מה שחשוב הוא שהמטפל שיהיה להורה יהיה מקצועי ואדיב ולא ינקוט באלימות ועל כך אנחנו צריכים לתת את הדעת.

כללי תביעות נזיקין
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
אילו שאלות יהיו בטופס ה- ETIAS
מתכוונים בקרוב לטוס לחו"ל? יש כמה דברים שכדאי לכם לדעת לפני שאתם טסים ועל חלק מהם, לפחות בכל מה שקשור...
קרא עוד »
נוב 22, 2021
מדוע חפים מפשע זקוקים במיוחד לעורך דין פלילי: מבט מעמיק
מערכת המשפט, להלכה, פועלת על פי העיקרון של "חף מפשע עד שהוכחה אשמתו". עם זאת, בפועל, המסע להוכחת חפות...
קרא עוד »
יול 26, 2023
אני נהג מונית ושללו לי את הרישיון – מה עושים?
שלילת רישיון היא דבר לא נעים לאף בנאדם, לא משנה אם אתה נהג מונית או כל אדם אחר. כאשר הנהיגה היא העבודה...
קרא עוד »
נוב 22, 2018