מה ההבדל בין תקופת המתנה לבין תקופת אכשרה

מה ההבדל בין תקופת המתנה לבין תקופת אכשרה

אדם הבא לרכוש פוליסת סיעוד, מגלה שני מושגים שלא תמיד נהירים לו. תקופת המתנה ותקופת אכשרה. חשוב להבין מה משמעותם של שני המושגים הללו כדי לדעת למה בדיוק נהיה זכאים במסגרת אותה פוליסה ולמה יהיה עלינו להמתין.

במאמר שלפניכם נסביר על שני המושגים הללו על מנת שתדעו לקראת מה אתם הולכים כאשר אתם באים לרכוש פוליסת סיעוד.

תקופת אכשרה –

מבוטח הרוכש פוליסת סיעוד, מתחיל תקופת אכשרה אשר בה הוא למעשה עדיין לא יהיה זכאי לכל גמלה. גם אם יקרה מקרה אשר עליו הוא כרגע משלם בפוליסת הסיעוד, אם הוא יהפוך לסיעודי במהלך זמן זה, הוא לא יוכל לקבל את תגמולי הביטוח . למעשה גם לאחר שתסתיים תקופת האכשרה, הוא לא יהיה זכאי לקבל גמלה על מקרים שאירועו לו במהלך תקופת האכשרה.

למה זה בעצם? חברות הביטוח מנסות לסנן את המקרים אשר בהם מבוטח רוכש פוליסה רק לאחר שהוא כבר יודע שיש לו צורך באותה פוליסה. זהו האופן אשר בו מתגברות חברות הביטוח את המידע שיש להם מול המבוטחים.

על כן, לפני שמצטרפים לביטוח, חובה לבדוק על מה חותמים ומהי תקופת אכשרה. זאת על מנת שלא ייווצר מצב אשר בו המבוטח ישלם לאורך תקופה וכאשר הוא יבוא לדרוש את המגיע לו, ייאמר לו שהוא למעשה לא זכאי לכלום.

תקופת המתנה

תקופת המתנה לעומת זאת, זוהי תקופה אשר בה נדרש המבוטח להמתין מהרגע אשר בו אירע המקרה שגרם לו להזדקק לביטוח הסיעודי ועד שהוא יתחיל לקבל אותו בפועל.

למעשה מדובר על תקופה העומדת על חודש ולעיתים זה יגיע עד לשלושה חודשים. במהלך אותה תקופה המבוטח לא יקבל דבר.

חשוב לדעת –

המבוטח יקבל את תגמולי הביטוח גם עבור תקופת ההמתנה, אך זה יקרה רק לאחר שתסתיים אותה תקופה. זאת בניגוד לתקופת האכשרה.

כמו כן, חובה לשים לב כי במקרים אשר בהם עולה תקופת ההמתנה על 180 יום, חובה על חברת הביטוח ליידע על כך את המבוטח בעת ההצטרפות לפוליסה.

המידע באדיבות עורך דין גלעד רמתי מתמחה בתביעות סיעוד

כתוב/כתבי תגובה