פיצויים לדור שני של ניצולי שואה

יום השואה מצוין פעם אחת בשנה במדינת ישראל, אבל עבור רבים יום זהו יום אשר חוויים אותם  365 ימים בשנה בכל רגע ודקה מחייהם. מי שגדל להורים ניצולי שואה יודע עד כמה השפיע האירוע הנוראי הזה שהתרחש 7 שנים נוראות, על הדינאמיקה המשפחתית. מי שנולד להורים ניצולי שואה יודע הילדות לא תמיד הייתה נורמטיבית, ולא כל הורה היה תפקודי והיה לא קל לנהל כך חיי משפחה. 

בשל כך החוק במדינת ישראל הגיע להסדר עם גרמניה עוד בשנות ה70 של המאה העשרים, ומאז מקבלים פיצויים מגרמניה גם לניצולי שואה וגם לילדים של הניצולים. 

לבדיקת זכאות היכנסו לאתר 

אז מה צריך לדעת על פיצויים לדור ההמשך? הנה כמה דברים חשובים:

בתחילה חשוב להבין שבשנת 1975 הגיעה מדינת ישראל להסדר עם גרמניה שמטרתו לדאוג לקצבאות, תשלומים, פיצויים ומתן גמלאות לניצולי שואה. זה נכון, מרבית ניצולי השואה התבגרו וזקנו ורובם כבר לא איתנו – אבל הם בוודאי היו רוצים שילדיהם יוכלו לקבל פיצוי, כמו שהם קיבלו כדי שיוכלו להמשיך ולהסדיר את חייהם. 

כדי לקבל את הפיצויים לדור ההמשך או לדור שני אפשר לפנות אל המוסד לביטוח לאומי ולהבין את הזכויות שלכם. עם זאת כיום רבים מעדיפים לפנות לעורכי דין מומחים בעניין אל משפטנים גרמנים יהודים, או אל חברות שדואגות לפיצויים מגרמניה. כך ניתן לדעת מה מגיע לכם כ ילדים של ניצולי שורה ודור שני. תוכלו לדעת מה קיבלו אבא או אמא בכל הנוגע לפיצויים או למענקים ולהבין כיצד גם אתם תוכלו לחיות ברווחה ובכבוד בדיוק כמו ההורים שלכם. אז זה הזמן להמשיך להילחם על הזכות לקבל פיצוי ובכך להעלות את איכות החיים שלכם ולחיות בכבוד. למידע נוסף עו"ד סיבר וויצקר

 

כללי תביעות נזיקין
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
5 טיפים להגשת תביעת אובדן כושר עבודה
רוצים להגיש תביעת אובדן כושר עבודה ולהיות בטוחים כי הסיכויים שלכם להשיג את שמגיע לכם יהיו גבוהים ככל...
קרא עוד »
אוג 27, 2021
איך בוחרים עורך דין פלילי
עורך דין פלילי הינו עורך דין המוסמך לעסוק בפני בתי המשפט בתיקים פליליים. הם בדרך כלל מטפלים במקרים...
קרא עוד »
מאי 24, 2023
מהו הסדר עם נושים?
חייב מתמודד עם מציאות חיים מורכבת מאוד בה הוא צריך לשלם סכומי כסף גדולים לנושים, באין לו יכולת להחזיר...
קרא עוד »
מאי 25, 2021