חוקי התעבורה: 11 סודות מהכביש שלא ידעתם

חושבים שאתם מכירים את כל חוקי התעבורה? ובכן, חשבו שוב. גם הנהגים הכי מנוסים יכולים להיות מופתעים מהחוקים והתקנות שמסתתרים בספר החוקים. הנה 11 עובדות מפתיעות שכדאי לכם לדעת, גם אם אתם נשבעים שאתם הנהגים הכי זהירים בעולם.

  1. חוק ה-"5 שניות": לא, זה לא החוק שאומר שאפשר לאכול אוכל שנפל על הרצפה אם מרימים אותו תוך 5 שניות. בחוקי התעבורה, "חוק ה-5 שניות" מתייחס לזמן המינימלי שאתם צריכים לתת להולכי רגל לחצות במעבר חציה, גם אם האור ירוק לכם.
  2. אופניים חשמליים? חוקים משלהם: אופניים חשמליים הם לא רק אופניים עם מנוע. יש להם חוקים ותקנות ספציפיים, כמו גיל מינימום לרכיבה, חובת חבישת קסדה ואיסור על רכיבה על מדרכה.
  3. חגורה? גם במושב האחורי: גם אם אתם יושבים במושב האחורי, חגורת בטיחות היא חובה. אל תתפשרו על הבטיחות שלכם ושל הנוסעים האחרים. גלו מאיזה גיל אפשר לשבת מקדימה באוטו Entezam
  4. צפירה? רק במקרה חירום: צפירה מיותרת היא לא רק מטרד, היא גם עבירה על החוק. השתמשו בצופר רק כדי למנוע תאונה או להזהיר מפני סכנה.
  5. רמזור צהוב? זה לא הזמן להאיץ: רמזור צהוב הוא לא סימן להגביר מהירות, אלא להאט ולהתכונן לעצירה. נהיגה באור צהוב עלולה להוביל לתאונה.
  6. מעבר חציה? גם כשריק: גם אם אין הולכי רגל במעבר חציה, עליכם להאט ולהיות מוכנים לעצור. הולכי רגל עלולים להופיע במפתיע.
  7. חפצים ברכב? לא על הדשבורד: חפצים על הדשבורד עלולים להפריע לשדה הראייה שלכם ולגרום לתאונה. שמרו על סביבת נהיגה נקייה ובטוחה.
  8. נעלי עקב? לא מומלצות לנהיגה: נעלי עקב עלולות להיתקע בדוושות או להקשות על הלחיצה עליהן. עדיף לנהוג עם נעליים נוחות ובטוחות. קראו מאיזה גיל אפשר ללמוד נהיגה.
  9. אכילת תפוח? מותר, אבל בזהירות: אכילה ושתייה בזמן נהיגה לא אסורים באופן מפורש, אבל הם עלולים להסיח את דעתכם מהכביש. אם אתם חייבים לאכול או לשתות, עשו זאת בזהירות רבה.
  10. מוזיקה בווליום גבוה? לא רק מפריע, גם מסוכן: מוזיקה בווליום גבוה עלולה להסיח את דעתכם מהכביש ולהקשות עליכם לשמוע צפירות או רעשים אחרים שמזהירים מפני סכנה.
  11. שימוש באורות גבוהים? לא תמיד מותר: שימוש באורות גבוהים מותר רק בכבישים חשוכים ובמקומות שבהם אין תאורת רחוב. בכבישים מוארים, שימוש באורות גבוהים עלול לסנוור נהגים אחרים ולגרום לתאונה.

לסיכום, חוקי התעבורה הם לא רק אוסף של חוקים יבשים. הם נועדו להגן עלינו ועל משתמשי הדרך האחרים. הכרת החוקים והקפדה עליהם היא הדרך הטובה ביותר להבטיח נסיעה בטוחה ונעימה לכולם. אז בפעם הבאה שאתם עולים על ההגה, זכרו את 11 הסודות האלה ונהגו באחריות.

כללי תביעות נזיקין
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חוות דעת משפטית על נזקי מים – כיצד משיגים חוות דעת בצורה נכונה
כל מי שמתמודד עם נזקים במבנה של הבית או עסק ויש לו ביטוח מבנה יכול להיעזר בפוליסה שעומדת לרשותו בשביל...
קרא עוד »
יול 22, 2021
עורך דין מתחיל – לתיקים הבאים שלך אתה חייב למצוא פרטנר שמבצע תמלול מקצועי
אם אתה עורך דין מתחיל, עליך למצוא שותף שמבצע תמלול מקצועי. ישנם שירותים משפטיים רבים הדורשים את...
קרא עוד »
אפר 20, 2023
תרגום מסמכים משפטיים
פערי שפות מביאים למצבים בהם אדם אוחז בידיו מסמך שלו משמעות משפטית. אך אין לו אפשרות להפיק את התועלת...
קרא עוד »
מאי 13, 2019