גביית מזונות- אין סיבה שזה יהיה תהליך בלתי נסבל

גביית מזונות

אחד מהקשיים של נשים גרושות, הוא גביית דמי המזונות מהבעל. לא תמיד הבעל משלם בקלות את דמי המזונות. אולם, האם תמיד תהליך גביית דמי המזונות חייב להיות תהליך בלתי נסבל?

הביטוח לאומי- מסייע בגביית דמי המזונות:

האישה לא לבד. מדינת ישראל רוצה לסייע לאישה בגביית דמי המזונות. לשם כך, הסמיכה מדינת ישראל את הביטוח לאומי, כדי לסייע לגבות את דמי המזונות של האישה. ביטוח לאומי יגבה מהבעל את דמי המזונות, רק כאשר האישה מבקשת זאת מביטוח לאומי.

ניתן לגבות דמי מזונות באמצעות הוצאה לפועל:

לחובת תשלום דמי המזונות, יש תוקף חוקי. בעל שלא משלם דמי מזונות עובר על החוק. במקרה זה, יכולה לפתוח האישה תיק לבעל בהוצאה לפועל, ולגבות דרכם את דמי המזונות. האישה לא יכולה לגבות גם דרך הוצאה לפועל, וגם דרך ביטוח לאומי.

מה קורה כאשר הבעל עדיין מסרב לשלם דמי מזונות?

אם הבעל מסרב לשלם דמי מזונות לביטוח לאומי והוצאה לפועל, רשאית האישה להפעיל סנקציות על הבעל, כמו "צו איסור יציאה מהארץ", עיקולים.

האם חייבים להגיע למצב בו האישה בכוח דמי מזונות?

התשובה היא- לא חייבים. כאשר הבעל מקבל את חיוב דמי המזונות מתוך מאבק של האישה, והסכום נכפה עליו- עלול הבעל להמשיך את המאבק, ולא לשלם דמי מזונות. אולם- כאשר הליך קביעת דמי המזונות נעשה בהסכמה, מתוך התחשבות ביכולות הכלכלית של הבעל, ישתף לרוב הבעל פעולה, וישלם קבוע בכל חודש את דמי המזונות.

מומלץ לערוך הסכם גישור על דמי המזונות:

לכן, על מנת שגביית דמי המזונות לא תהיה מלאכה הכרוכה במאבק קשה מצד האישה, מומלץ לסכם מראש את עניין דמי המזונות באמצעות גישור. מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי לענייני גירושין כפי שניתן למצוא באתר https://www.lawlife.co.il/, אשר יודע להביא להסכמה בין ני הזוג. עורך הדין, בודק את יכולת התשלומים של הבעל, ומשכנע את האישה להגיע להסכם הגיוני וריאלי בעניין דמי המזונות. הסכם זה, מובא בפני בית המשפט ובית הדין הרבני. את הסכומים הנקובים בהסכם זה, יגבה ביטוח לאומי מהבעל.

כללי תביעות נזיקין
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה אומר חוק איסור לשון הרע
בעידן שבו אנו חיים, לא מעט אנשים מרגישים בנוח להגיד כל דבר שעולה להם לראש – אך חשוב מאוד להבין כי...
קרא עוד »
ספט 17, 2019
היסודות הפחות מוכרים של הנפקת ספרים משפטיים
ספרות משפטית היא תחום סבוך, המשולב הדוק בדינמיקה המתפתחת של תעשיית המשפט. בעוד שעקרונות היסוד של...
קרא עוד »
אוג 23, 2023
איך בוחרים עורך דין הסכם גירושין? 
תהליך גירושין הוא תהליך מאתגר רגשית הדורש שיקול דעת ותכנון מדוקדק. אחת ההחלטות המרכזיות שתצטרכו לקבל...
קרא עוד »
מאי 07, 2023