הפרת זכויות יוצרים באינטרנט – איך מתמודדים עם זה

הפרת זכויות יוצרים באינטרנט

זכויות יוצרים הינה הגנה לקניין רוחני אשר מעניקה זכות ליוצר של היצירה או לבעלים החוקי שלה מפני שימוש ללא רשות. זכויות היוצרים משמשות להגנה בדבר יצירות מוזיקליות, ספרותיות ואמנותיות נוספות כאשר הינן חייבות להיות מקוריות. יש לציין שזכויות היוצרים בתוקף ללא קשר למקום פרסומן (בדומה לפטנט רשום) בין אם מדובר ברשת חברתית או שנגנבו ממקור אחר.

כיצד ניתן למנוע הפרת זכויות יוצרים באינטרנט?

ישנן כמה דרכים להתגונן מהפרת זכויות יוצרים באינטרנט כאשר חלקן משפטיות וחלקן טכנולוגיות. במידה ובעל אתר לדוגמא, מפרסם באתר שלו יצירות ספרותיות או אומנותיות מקוריות שלו והוא מעוניין להגן עליהן, ניתן להשתמש באמצעים טכנולוגיים המונעים העתקת טקס מהאתר ואף כל שימוש בקליק הימני של העכבר בעמודי האתר. יחד עם זאת, במידה ואדם מעוניין לגנוב את היצירות, אמצעים טכנולוגיים אלו לא יעצרו אותו מכיוון שבעזרת תוכנות פשוטות או עבודה ידנית בעת שמדובר בטקסט, ניתן להפר את זכויות היוצרים של הבעלים במהרה.

על מנת למנוע את הפרת זכויות היוצרים לאחר שאלו כבר הופרו, ניתן להיעזר בעורך דין על מנת לשלוח מכתבי אזהרה למפר על מנת למנוע המשך שימוש בזכויות היוצרים.

> קבלו ייעוץ בנושא באתר https://www.patents-il.co.il

תביעה בגין הפרת זכויות יוצרים

במידה ולאחר שליחת מכתב אזהרה לא הופסקה הפרת זכויות היוצרים או שהבעלים של היצירה לא קיבל את הפיצויים שדרש, הוא יכול לפנות לבית המשפט המחוזי על מנת לתבוע את מפר הזכויות. יש לציין שלבית המשפט המחוזי יש סמכות בלעדית לתביעות בדבר קניין רוחני. החוק בישראל קובע שתביעה בגין הפרת זכויות יוצרים יקבל התובע עשרות אלפי שקלים על כל הפרה בנפרד וזאת גם ללא הוכחת גרימת נזק עקב ההפרה.

מה בדבר הפרה מאדם שאיננו אזרח ישראלי?

ניתן להתריע ולתבוע גם בגין הפרת זכויות יוצרים כאשר הנתבע איננו אזרח ישראלי. יש לציין שהדבר מורכב יותר במידה מסוימת מתביעת אזרח ישראלי ושתוצאות המשפט יכולות להשתנות מאוד לפי מדינתו של הנתבע. ישנן מדינות אשר התייחסות החוק בהן לקניין רוחני שונה לחלוטין מישראל.

כללי תביעות נזיקין
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
עורך דין תביעות ביטוח – תבחרו באיש הנכון
אף פעם אל תנסו לצאת לדרך בניסיון להגיש תביעת ביטוח לבדכם. סוללת עורכי הדין של חברת הביטוח ינסו למצוא...
קרא עוד »
יול 11, 2021
עורך דין חוזים
עורכי דין לחוזים, מבצעים חוזים זמניים עם משרד או עורך דין יחיד, אולי למשך זמן נתון, או למשימה ספציפית....
קרא עוד »
נוב 03, 2020
עורך דין ליטיגציה – אלון לב
שירותיו של עורך דין ליטיגציה - אלון לב יוכלו להיות בעלי ערך רב עבורכם ולאפשר לכם להתקדם עם העניינים...
קרא עוד »
נוב 21, 2021