הסכם הורות משותפת

הסכם הורות משותפת הוא אחד המסמכים החשובים ביותר עליהם יחתום בני זוג. הסכם זה נערך בין הורים שאינם נשואים כדי שידעו כיצד לחלוק אחריות הורית וחובות ביניהם. המסמך יכול לשמש בסיס להליכים משפטיים עתידיים, כגון הסכמי מזונות ומשמורת ילדים.

מה המטרה של הסכם הורות משותפת?

אפשר לומר כי מדובר על הסכם הורות משותפת שהוא סוג של חוזה משפטי, שבו ההורים מעניקים זכויות שוות לכל אחד מילדיהם.

הסכם הורות משותפת הוא מסמך משפטי המגדיר את הזכויות והחובות של ההורים והילדים. הוא מכיל מספר סעיפים המגדירים את הזכויות והחובות של כל צד. הסכם זה משמש בדרך כלל כאשר הורה אחד רוצה להגביל היבטים מסוימים בחייו של ילדם, כגון לאן הם יכולים ללכת או מה הם יכולים לעשות בסופי שבוע וכו’. 

מטרת הסכם הורות משותפת זה היא להבטיח ששני ההורים של הילד מודעים לאחריות שיש להם בכל הנוגע למשמורת ילדים. ההסכם של הורות משותפת מהווה מסמך משפטי שייחתם על ידי הורי הילדים, ולכן עליו לכלול את כל הזכויות והחובות של שני ההורים, וכן את הזכויות והחובות של כל הורה עבור ילדיו. באמצעות הסכם הורות משותפת ההורים יכולים לחלוק את הטיפול והמשמורת על הילד בצורה יותר מסודרת וברורה, כיוון שהם אינם נשואים מבחינה בירוקרטית ולאחר פרידה נושא ההורות אינו מוגדר וברור מבחינה חוקית. ההסכם שנחתם בין שני הצדדים יכול להיות מסמך כתוב עם או בלי חתימה.

מחפשים עו"ד גירושין? צרו קשר>>>

איך עורכים הסכם הורות משותפת?

הדרך הנפוצה ביותר לעבוד עם בן זוג לחיים ללא נישואים כשיש ילד משותף, היא באמצעות קביעת הסכם הורות משותף. זה יכול להיעשות בצורה פשוטה וישירה, או שזה יכול להיות מסובך יותר. אם אתה מתקשה להגיע להסכם כדאי להתייעץ עם עו”ד גירושין ומשפחה.

 

כללי תביעות נזיקין
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מתי מומלץ להיעזר בעורך דין צבאי?
עורך דין צבאי הינו עו"ד המתמצא בהיבטים המיוחדים של המשפט הצבאי, של ייצוג מול שלטונות הצבא, ליווי...
קרא עוד »
ינו 11, 2021
עורך דין מתחיל – לתיקים הבאים שלך אתה חייב למצוא פרטנר שמבצע תמלול מקצועי
אם אתה עורך דין מתחיל, עליך למצוא שותף שמבצע תמלול מקצועי. ישנם שירותים משפטיים רבים הדורשים את...
קרא עוד »
אפר 20, 2023
עורך דין תביעות ביטוח – תבחרו באיש הנכון
אף פעם אל תנסו לצאת לדרך בניסיון להגיש תביעת ביטוח לבדכם. סוללת עורכי הדין של חברת הביטוח ינסו למצוא...
קרא עוד »
יול 11, 2021