מהי תביעת נזיקין?

תביעות נזיקין

תביעת נזיקין הינה תביעת פיצוי בגין נזק שנגרם לאדם מסוים, בגלל התנהגות או רשלנות מצידו של גורם אחר. אחת הדוגמאות הבולטות ביותר היא מצב שבו אדם הולך על המדרכה, מועד ונופל לתוך בור שנפער באמצע הדרך. במידה ואין גידור סביב הבור או שילוט מתאים, העירייה בעצם אחראית על הנזק שנגרם לאותו האדם. הדבר נכון גם במקרים בהם אתם הולכים ברחוב ונתקלים בחבילת עיתונים השייכת לסופרמרקט הקרוב, דבר שגורם לכם למעוד וליפול. עו"ד להתייעצות משפטית יהיה הגורם הנכון ביותר לפנות אליו במצבים של התלבטות או חוסר וודאות.

כמובן שניתן לתבוע גם קבלן אשר גרם לליקויי בניין חמורים בדירה שלכם, מאמן כושר אשר פעל בצורה רשלנית וגרם לבעיות גב קשות וכדומה. אירועים מסוג זה מהווים עילות מצוינות לתביעות נזיקין, אך הדבר כמובן תלוי גם במידת הנזק שנגרם לאותו האדם ובמידת הזהירות האישית שלו. 

כל מה שחשוב לדעת לגבי תביעת נזיקין

כאמור, ניתן למצוא לא מעט עילות להגשת תביעות נזיקין, אך חשוב לשים לב כי לא תמיד הדבר משתלם. כאשר מדובר על נזק מינורי למשל, אין שום טעם להגיש תביעה היות והוצאות המשפט יעלו לכם יותר מאשר הפיצוי שתקבלו בגלל הנזק. לכן יש צורך להתייעץ מראש עם עורך דין שמתמחה בתחום, על מנת להבין האם מדובר על מקרה שכדאי לתבוע בו, או שאולי עדיף לשחרר.

כמו כן, מעבר לגודל הנזק יש צורך להוכיח גם את הרשלנות של הגורם המזיק, דבר שגם כן לא תמיד בא בקלות. בחלק גדול מהמקרים לא מדובר בגורם יחיד, אלא במספר גורמים אשר מגלגלים את האחריות מהאחד לשני. למשל, במקרה של אדם שמעד על בור בכביש, לא ברור האם האחריות היא של העירייה, של חברת החשמל שביצעה עבודות באזור או של הקבלן הפרטי שהיה אחראי על העבודות עצמן. 

לסיכום, כל אדם שמעוניין להגיש תביעת נזיקין, חייב להתייעץ קודם כל עם עורך דין מקצועי ואמין שמתמחה בתחום. עורך דין תביעות נזיקין יוכל לבחון היטב את פרטי האירוע ולהבין האם מדובר על מקרה שניתן לזכות בו. במידה וכן, הוא ידאג להביא תמונות מזירת האירוע, אישורים רפואיים המוכיחים את רמת הנזק וכמובן עדים שנכחו במקום בזמן האירוע.

כללי תביעות נזיקין
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
סיווג קבלנים – אילו רמות סיווג קיימות?
סיווג קבלנים הוא כמו טקס חלוקת תעודות. רשם הקבלנים למעשה יקבע עבורכם איזה היקפים של פרויקטים תוכלו...
קרא עוד »
ינו 24, 2021
מהו תשלום ערבות לשחרור ממעצר?
בוודאי לא פעם שמעתם את המושג "שחרור בערבות" או "שחרור בערובה על ידי בית המשפט" אם תמיד תהיתם מה זה אומר...
קרא עוד »
אוג 21, 2019
ייצוג בבית דין צבאי?​ – כל מה שצריך לדעת
מערכת הצבא בישראל היא מערכת נוקשה כמו בכל מקום אחר אשר בו ישנם חיילים הכפופים למרותם של מפקדים. בשל...
קרא עוד »
פבר 07, 2022